W

Getresponse – sähköpostimarkkinointi ohjelma

Sopiiko se sinun yrityksellesi? Olet todennäköisesti täällä, koska mietit mikä on Getresponse? Löytyykö siitä kaikki tarvittavat ominaisuudet sähköpostimarkkinointiin? Millainen hinnoittelu siinä on? Kuinka Getresponse pärjää verrattuna muihin johtaviin sähköpostimarkkinointiratkaisuihin (Aweber ja Mailchimp)? Onko Getresponse käyttäjäystävällinen? Pitäisikö minun käyttää Getresponseä yrityksessäni? Lue artikkeli loppuun ja saat vastauksen kaikkiin näihin kysymyksiin.

Mikä on Getresponse?

Getresponse on sähköpostimarkkinointisovellus, jonka avulla voit luoda postituslistan asiakkaistasi, lähettää heille automatisoidusti markkinointiviestejä, analysoida sähköpostikampanjoita, käyttää automaattivastauksia.. Getresponse on viime aikoina laajentanut toimintaansa sekä työkalujaan ja tarjoaakin pelkän sähköpostimarkkinoinnin lisäksi monia muitakin työkaluja. Ideana on tarjota ”koko paketti” -tyylillä työkaluja esimerkiksi verkkokaupan ominaisuuksiin, webinaareja, aloitussivuja yms.. 

Getresponse on toiminut vuodesta 1998 lähtien, ja yrityksellä on yli 350 000 asiakasta. Tämä on vähemmän kuin Mailchimpilla, mutta määrä on siitä huolimatta todella iso. 

Hinnoittelu 

Getresponse-jäsenyystasoja on neljä: 

-Perus – alkaen 15 dollaria kuukaudessa lähettääksesi rajoittamattoman määrän sähköposteja jopa 1000 tilaajalle 

-Plus – alkaen 49 dollaria kuukaudessa jopa 1000 tilaajalle 

-Professional – alkaen 99 dollaria kuukaudessa jopa 1000 tilaajalle 

-Max – neuvoteltavissa. 

Jos lisäät tilaajia luetteloosi, kustannukset kasvavat. 

”Max” -suunnitelman osalta tarkka hinnoittelu riippuu vaatimuksista ja luettelon koosta – jos olet kiinnostunut tästä suunnitelmasta, sinun on otettava yhteyttä Getresponsen asiakaspalveluun ja pyytää heiltä tarjous. Merkittäviä alennuksia on saatavilla, jos maksat etukäteen 12 tai 24 kuukauden palvelusta (18% ja 30% vastaavasti). 

Keskeiset erot suunnitelmien välillä 

Kaikki Getresponse-suunnitelmat kattavat odottamasi sähköpostimarkkinoinnin perusteet – ydinominaisuuksia ovat: 

-Kyky tuoda, kasvattaa ja ylläpitää tilaajaluetteloa 

-Valikoituja teemoja, joita voidaan käyttää uutiskirjeisiin

-Automaattivastaajatoiminnot

-Responsiivinen ulkoasu

-Perusteellinen raportointi 

-RSS / blogi-sähköposti-toiminnot 

-Kattavat segmentointivaihtoehdot 

-Sosiaalisen jakamisen työkalut 

Perus-, Plus- ja Professional-suunnitelmien välillä on useita eroja, mutta minulle tärkeimmät ovat alla: 

Automaation rakentaja – epäilemättä Getresponsen paras ominaisuus, jonka avulla voit rakentaa monimutkaisia ​​automaattivastaajajaksoja käyttäjien käyttäytymisen perusteella.

Konversiokanavat – saat pääsyn automaattisempiin myyntikanaviin, kun nouset ”hintatikkaita” ylöspäin. Verkkoseminaarit – tämä toiminto ei ole käytettävissä lainkaan Perussuunnitelmassa, ja verkkoseminaariin osallistuvien lukumäärä on rajattu Plus-, Professional- ja Enterprise-suunnitelmille vastaavasti 100, 300 ja 500. 

Tiiminhallinta – Perussuunnitelmassa voi olla vain yksi käyttäjätili, mutta Plus- tarjoaa 3, Professional 5 ja Enterprise 10

Verkkokauppa – hylätty tilausten palautusominaisuus on käytettävissä vain Plus-paketissa tai uudemmassa. 

Getresponsen hinnoittelu vs. kilpailijoiden hinnoittelu

Niin kauan kun olet valmis käyttämään yhtä lähtötason ”Perus” -suunnitelmaa, kuukausimaksulliset suunnitelmat ovat kaiken kaikkiaan halvempia kuin monet sen isoimpien kilpailijoidensa, varsinkin jos sinulla on kohtuullisen suuri määrä sähköpostiosoitteita tietokannassasi. 

Getresponsen hinnoittelu on melko kilpailukykyinen – voit isännöidä jopa 1000 sähköpostiosoitetta sisältävää tietokantaa Getresponse-palvelussa 15 dollarilla kuukaudessa, kun taas Aweber- ja Campaign Monitor -palveluissa hinta on 29 dollaria kuukaudessa. Mailchimpin laajasti vertailukelpoisen Standard-suunnitelman hinta on 14,99 dollaria kuukaudessa, mutta se ei ole ominaisuuksiltaan yhtä laaja. 

Jos sinulla on lista joka sisältää 9 000–10 000 kontaktia, sen hallinta Getresponse-perussuunnitelmassa maksaa 65 dollaria kuukaudessa. 

Vertailuna: 

4 dollaria kuukaudessa halvempi kuin Aweber 

24 dollaria kuukaudessa halvempi kuin Campaign Monitor 

34 dollaria kuukaudessa halvempi kuin Mailchimp (vakiosuunnitelma) 

Joitakin muita huomioitavia asioita kilpailijoiden hinnoittelussa: 

Jotkut kilpailevat palveluntarjoajat – etenkin Mailchimp ja Aweber – tarjoavat ilmaisia ​​tilejä käyttäjille, joilla on pieni määrä kontakteja (mutta nämä eivät tarjoa kaikkia ominaisuuksia, jotka saat maksetusta suunnitelmasta). 

Getresponse veloittaa vain aktiivisista tilaajista, toisin kuin Mailchimp.

Jos olet valmis maksamaan etukäteen 1 tai 2 vuoden ajan, voit käyttää Getresponse-palvelussa huomattavia alennuksia, joita muut kilpailijat eivät vielä tarjoa. Joten viimeinen asia on, että Getresponse pärjää hyvin hinnoitteluosaston kilpailijoita vastaan. 

Mutta entä ominaisuudet?

Tärkeimmät Getresponse-ominaisuudet 

Verrattuna muihin sähköpostimarkkinointityökaluihin Getresponse sisältää epätavallisen suuren ominaisuuksia – jopa sen lähtötason suunnitelmassa. Getresponse tarjoaa paitsi kaikki sähköpostimarkkinointialustalta odottamasi tärkeimmät asiat – luettelopalvelut, mallit, automaattivastaajat, analyysit.. ,mutta kuten edellä mainitsin, se on viime aikoina laajentanut ominaisuuksiaan  all-in-one-markkinointi- ja verkkokaupparatkaisuihin. Tarkastellaanpa sen tärkeimmät:. 

Automaattivastaajat ovat uutiskirjeitä, jotka lähetetään tilaajillesi valitsemasi ajanjakson välein. Voit esimerkiksi asettaa 

– Viestin lähtevän heti kun joku on kirjautunut postituslistallesi, jolloin hän saa tervetuloviestin yritykseltäsi. 

-Viikkoa myöhemmin he voisivat saada alennustarjouksen joistakin tuotteistasi tai palveluistasi 

-Kolme viikkoa myöhemmin he voisivat saada rohkaisua seuraamaan sinua sosiaalisessa mediassa. 

Ja niin edelleen.

Getresponsen automaattivastaajatoiminto on tärkeä myyntivaltti – tuote tarjoaa joitain kattavimpia käytettävissä olevia automaattivastaajatoimintoja. 

Voit lähettää joko aika- tai toimintoperusteisia viestejä, jolloin aikaperusteiset viestit lähtevät asettamiasi ajanjaksojen mukaan ja toimintoperusteiset viestit voidaan aktivoida käyttäjän toimilla tai tiedoilla, esimerkiksi: 

  • avautuksien
  • klikkauksien 
  • tilaukset 
  • muutokset yhteysasetuksissa
  • suoritetut tapahtumat 
  • syntymäpäivät 
  • muutokset käyttäjätiedoissa 

Markkinoinnin automaatiotyökalut 

Edellä mainittujen automaattivastaajien lisäksi Getresponse tarjoaa kehittyneemmän vaihtoehdon sähköpostien sekvensoimiseksi automaattisesti. Tätä kutsutaan markkinoinnin automaatioksi, ja se on saatavana Plus-suunnitelmissa tai ”paremmissa”. Tämän ominaisuuden avulla voit luoda automaatiotyönkulkuja ”vedä ja pudota” -työkaluilla ja määrittää pohjan, joka opastaa Getresponsea toimimaan, jos käyttäjä avaa tietyn tarjouksen, napsauttaa tiettyä linkkiä jne…

Responsiivinen sähköpostisuunnittelu 

Sekä uudet että vanhat Getresponse-mallit ovat reagoivia, mikä tarkoittaa, että ne säätävät itseään automaattisesti sopiviksi laitteille, jolla e-uutiskirjettä tarkastellaan – matkapuhelimelle, tabletille, pöytätietokoneelle jne. Esikatselutoiminto on käytettävissä nähdäksesi, kuinka uutiskirjeesi ilmestyy kussakin laitteessa. 

Analytiikka 

Getresponse tarjoaa hyvän valikoiman analyysi- ja raportointivaihtoehtoja. Saat tietysti kaikki perusasiat – avaustilastot, klikkaustilastot, tilauksen peruuttamisprosentit ja niin edelleen – mutta sen lisäksi on joitain erittäin hienoja raportointiominaisuuksia, jotka ovat erityisen mainitsemisen arvoisia: 

’Yhden napsautuksen segmentointi’: mahdollisuus tunnistaa henkilöt, jotka eivät ole olleet tekemisissä lähettämäsi uutiskirjeen kanssa, ja voitkin sijoittaa heidät tilaajajoukkoihin, joille voit lähettää saman sähköpostin uudelleen. 

’Ajan mitat’: voit selvittää tarkalleen, milloin suurin osa tilaajistasi ryhtyy toimiin sähköpostiviestiesi suhteen ja voitkin ajastaa tulevat viestisi näiden tietojen perusteella.

’Käyttäjäkohtaiset tiedot’ – voit napsauttaa yhtä tilaajistasi ja nähdä, mistä he ovat kirjautuneet, missä he ovat olleet ja mitä sähköposteja he ovat aiemmin avanneet. 

’Uutiskirjeen suorituskyvyn vertailu’ – voit verrata kahden uutiskirjeen suorituskykyä vierekkäin todella helposti. Mailchimp ja Aweber tarjoavat joitain samanlaisia ​​raportointitoimintoja – erityisesti myynnin seurannan ympärillä – mutta Getresponsen raportointityökalu on ehdottomasti yksi eniten ominaisuuksia sisältävä ohjelma markkinonilla.

Web-fontit

Getresponsen ”vanhoissa” malleissa voidaan käyttää vain tavallisia web-turvallisia fontteja (Arial, Times New Roman, Georgia, Trebuchet jne.). Tämä johtaa siihen, että sähköpostit näkyvät johdonmukaisemmin sähköpostiohjelmissa – mutta ne voivat johtaa siihen, että uutiskirjeet näyttävät hieman tylsemmiltä kuin muuten voisivat. Hyvä uutinen on, että uuden Getresponse-sähköpostiohjelman avulla voit käyttää laajasti verkkofontteja sekä Google-fontteja. Laaja valikoima verkkofontteja on hienoa, koska – ottaen huomioon Google-fonttien yleisyyden yritysbrändäyksissä nykyään – se auttaa monia käyttäjiä luomaan sähköpostikampanjan, joka ylläpitää brändin arvoja ja estetiikkaa. On tärkeää muistaa, että kaikki sähköpostiohjelmat eivät tue verkkofonttien käyttöäja voitkin määrittää Getresponse-tiedostoon ’varakirjasimen’ vastaamaan niitä 

Aloitussivun luominen

Verkkomainoskampanjat, joissa käytetään laskeutumissivuja, tuottavat yleensä paljon enemmän liidejä. Getresponse tarjoaa tältä osin jotain erittäin hyödyllistä, mitä monet sen kilpailijoista eivät tee: aloitussivun luoja (myös mobiililaitteille sopiva). Samankaltaiset tuotteet vaativat usein käyttämään kolmannen osapuolen aloitussivun luontityökalua, kuten Unbounce tai Instapage, tällaisen toiminnon saavuttamiseksi. (Mailchimp esitteli äskettäin joitain aloitussivutoimintoja, mutta siitä ei ole vielä tullut yhtä hienostunutta kuin Getresponsella)

Ratkaisevaa on, että Getresponsen laskeutumistoiminto on käytettävissä kaikissa suunnitelmissa. Ottaen huomioon, että johtavat aloitussivutyökalut Unbounce ja Instapage maksavat vähintään 80 dollaria ja 199 dollaria kuukaudessa, täällä on huomattavia säästöjä. Luomasi aloitussivut voidaan liittää laajaan valikoimaan analyysityökaluja ja evästeitä, kuten Google Analytics, Google Tag Manager, Kissmetrics ja Facebook-pikseli. Aloitussivun luojalla on kuitenkin pari ongelmaa, jotka on kuitenkin merkittävä. Ensinnäkin käyttöliittymä ei ole erityisen intuitiivinen – itse asiassa se on melko kömpelö. Toiseksi sinun on yleensä luotava erilliset versiot laskeutumissivuistasi tietokoneille ja mobiililaitteille. Joillakin tavoin tämä on hyvä asia, koska sen avulla voit piilottaa laskeutumissivusi palaset, joita et halua mobiilikäyttäjien näkevän. 

Verkkoseminaarit

Getresponse esitteli äskettäin mahdollisuuden isännöidä verkkoseminaareja alustalla. Hinnoittelu on erittäin kilpailukykyistä verrattuna vakiintuneisiin verkkoseminaariratkaisuihin. Esimerkiksi yksi johtavista verkkoseminaarien isännöintipalveluista, Gotowebinar, veloittaa isännöinnistä jopa 59 dollaria kuukaudessa 100 osanottajan verkkoseminaareissa. Voit itse tehdä saman – ja paljon muuta – Getresponse-palvelulla 49 dollaria kuukaudessa. 

Läsnäolorajoitusten osalta Getresponse ’Plus -suunnitelman avulla voit isännöidä verkkoseminaarin, johon osallistuu jopa 100 osallistujaa. Professional-suunnitelman yläraja on 300; ja Enterprise-suunnitelman yläraja on 500. Voit myös ostaa verkkoseminaaritoimintoja Basic-suunnitelman lisäosana: 40 dollaria kuukaudessa nostaa sadalla osallistujarajaa, 99 dollaria kuukaudessa viidelläsadalla. 

Muutama Getresponse-verkkoseminaarin ominaisuus, joka kannattaa mainita erityisen hyödyllisinä, ovat: 

-Osallistujiesi ei tarvitse asentaa mitään ohjelmistoja voidakseen osallistua verkkoseminaareihin 

-Yhden klikkauksen tallennus webinaareistasi 

-Näytön jakamistoiminnot videoiden jakamistoiminnot (YouTube) —-Mahdollisuus ladata Powerpoint-esityksiä Getresponseen käytettäväksi webinaarin aikana 

-Ilmainen online-tallennustila toistotiedostoille. 

Haittapuolena on, voit järjestää maksettuja verkkoseminaareja (ts. katsojien on maksettava pääsystä) vain Professional-suunnitelmalla – 500 osallistujaa on maksimi määrä ja tätä ei voi ylittää. Tallennettujen verkkoseminaarien tiedostojen tallennusrajat eivät ole kovin anteliaita – saat kolmentunnin tallennustilan Plus-suunnitelmassa, kuuden Professional-palvelussa ja kymmenen Enterprise-suunnitelmassa. Näistä rajoituksista huolimatta verkkoseminaaritoiminnot ovat erittäin hyödyllinen ominaisuus istuessasi sähköisen markkinoinnin arsenaalissasi, ja sen sisällyttäminen ominaisuutena antaa Getresponselle epäilemättä erittäin merkittävän edun tärkeimpiin kilpailijoihinsa. 

Konversiokanavat

Toinen uusi ominaisuus, jonka Getresponse äskettäin esitteli, on ”konversiokanavat”. Tämän avulla sinun ei tarvitse enää poistua Getresponsen käyttäjäympäristöstä tekemään seuraavia askareita: 

-Luo tuoteluettelo 

-Luo ja suorita Facebook-mainoskampanjoita 

-Luo aloitussivuja 

-Lisää tilaajia automaattivastaajan jaksoon 

-Ohjaa käyttäjät myyntisivuille (luotu myös Getresponseen) 

-Ota maksu tuotteista 

-Lähetä hylättyjen ostoskorien sähköpostit tarvittaessa 

Toisin sanoen – ja kuten ominaisuuden nimi viittaa – Getresponse pyrkii tarjoamaan sinulle helpon tavan luoda myyntikanavia ilman, että muita sovelluksia tarvitsisi ollenkaan. Voit käyttää tätä ominaisuutta kaikilla suunnitelmilla – mutta huomaa, että Basic-suunnitelmassa käytettävissä oleva versio sallii vain yhden kanavan luomisen, eikä salli sinun käyttää hylätyn ostoskorin palautusominaisuutta (joka lähettää sähköpostin automaattisesti ihmisille, jotka ovat lisänneet tuotteen ostoskoriinsa, mutta eivät tehneet ostoa kyseisestä tuotteesta).

Sovellukset ja integraatiot

Jos haluat integroida Getresponsen toiseen alustaan ​​tai työkaluun, vaihtoehtoja löytyy noin 140. Voit käyttää näitä kytkeäksesi Getresponse-palvelun suosittuihin verkkokaupan ratkaisuihin ja sisällönhallintajärjestelmiin, mukaan lukien Shopify ja WordPress. Myös hyödyllisiä Google-integraatioita on paljon, joiden avulla voit tuoda Gmail-yhteystietoluettelon; lisätä Google Analytics -tunnisteita sähköpostikampanjaan ja linkittää aloitussivusi Google Adsiin tavalla, joka auttaa sinua paremmin mittaamaan PPC-kampanjoidesi tehokkuutta. Melko monet näistä integraatioista ovat ”virallisia” Getresponse-integraatioita, jotka toimivat alusta alkaen – mutta sinun on huomattava, että monissa tapauksissa yhteyden muodostamiseen käytetään kolmannen osapuolen työkalua, kuten Zapier (Tämä voi aiheuttaa lisäkustannuksia). Toinen tapa integroida Getresponse toiseen järjestelmään – olettaen, että sinulla on kehitystaidot – on käyttää sen API:a (Application Programming Interface). Tämän avulla voit lähettää ja vastaanottaa tietoja Getresponseen ja sieltä sovelluksellesi sopivalla tavalla. 

Helppokäyttöisyys / käyttöliittymä 

Getresponsea on kaiken kaikkiaan melko yksinkertainen käyttää. Sen käyttöliittymä uudistettiin äskettäin. On varmasti tarpeeksi helppoa tehdä kaikki Getresponsen perusasiat: tuoda yhteystietoja, luoda sähköpostikampanja, määrittää automaattivastaajia ja tarkistaa tilastoja. Ja kun on kyse Getresponsen edistyneemmistä ominaisuuksista, kuten markkinoinnin automaatiotyökaluista, oppimiskäyrä ei ole liian jyrkkä. Getresponsen lomake- ja aloitussivun luontityökalut voivat kuitenkin hyötyä pienestä uudistuksesta – toisin kuin useimmat tuotteen ominaisuudet, niitä ei ole parannettu paljoakaan osana käyttöliittymän uudistusta ja ne voisivat olla käyttäjäystävällisempiä. Mitä tulee Getresponse-käyttöliittymän kilpailijoihin verrattuna, väitän, että Campaign Monitor on hieman käyttäjäystävällisempi ja että Mailchimp-käyttöliittymässä on ”puhtaampi” muotoilu. Perinteisesti Getresponsen tärkein käyttökelpoisuus epäonnistui sen sähköpostieditorissa: se oli kömpelö ja buginen. Sähköpostin luojan uusi versio on kuitenkin parantanut asioita huomattavasti ja toimii vedä ja pudota -käyttöliittymällä.

Asiakaspalvelu 

Viime aikoihin asti Getresponsen asiakastuki oli yksi kattavimmista sähköpostimarkkinointityökaluista: yritys tarjosi puhelintukea live-chat-tuen, sähköpostituen ja erilaisten online-opetusohjelmien / -resurssien lisäksi. Valitettavasti puhelintuki on nyt lopetettu (ellet ole  Max-suunnitelmassa). Sen sijaan sinun on käytettävä live-chattia (24/7) tai sähköpostitukea. Ollaksemme oikeudenmukaisia, useimmat samanlaiset sähköisen markkinoinnin alustan tarjoajat tarjoavat vain näitä kahta kanavaa – jos puhelintuki on sinulle sopiva sopimus, kannattaa harkita Aweberiä, joka tarjoaa sen edelleen. Getresponsen tarjoama sähköpostituki on saatavana 8 kielellä, mikä on kiitettävää. Nämä ovat: englanti, puola, saksa, ranska, espanja, italia, venäjä ja portugali. Getresponsen asiakaspalvelun laadun kannalta kaikki kokemukseni live-chatista ovat olleet todella hyviä, enkä ole joutunut odottamaan kovin kauan keskustellaksesi agentin kanssa. 

Yhteenveto

Kaiken kaikkiaan Getresponse on yksi kustannustehokkaimmista tavoista isännöidä ja kommunikoida sähköpostitietokannan kanssa ja on erittäin kilpailukykyinen hinnoittelultaan. Se on myös yksi mielenkiintoisimmista tuotteista, koska se tarjoaa sähköpostimarkkinointia, automaatiota, aloitussivuja, verkkokauppaa, myyntikanavia ja webinaareja saman katon alla. 

Olen erityisen vaikuttunut Getresponse-verkkoseminaaritoiminnoista – se on ominaisuuspakattu ja hämmästyttävän hyvä hinta-laatusuhteeltaan. 

Yhteenvetona tästä Getresponse-katsauksesta on luettelo ruusuista ja risuista. 

Ruusut 

Se on melko käyttäjäystävällinen. Niin kauan kuin olet valmis käyttämään ’perussuunnitelmaa’, Getresponse on halvempi kuin monet sen keskeisimmät kilpailijat (joissakin tapauksissa huomattavasti), mutta tarjoaa yhtä paljon, ellei enemmän toimintoja kuin he. Alennukset, jotka maksat etukäteen yhden tai kahden vuoden palveluksesta, ovat erittäin anteliaita – sinun on vaikea löytää vastaavia alennuksia tärkeimmiltä kilpailijoilta. Saat todella edistyneitä ominaisuuksia markkinoinnin automatisoinnissa. Verkkoseminaaritoiminnot ovat erinomaisia. Getresponse on läpinäkyvä toimitusmäärien suhteen, lukujen julkaisemisesta verkkosivuillaan ja toimitettavuustilastojen toimittamisesta lähettämiisi sähköisiin uutiskirjeisiin. Kaikissa Getresponse-suunnitelmissa on hyödyllinen laskeutumissivun luoja, joka helpottaa A / B-testausta – mikä voi säästää paljon rahaa. Tukea tarjotaan monilla kielillä. Se integroituu hyvin Google Analyticsiin ja muihin mittarityökaluihin. Getrespond onkin hyvä ”mailchimp alternative”

Risut

Vedä ja pudota -rajapinnat laskeutumissivujen ja lomakkeiden luomiseen ovat hieman kömpelöitä ja niitä on parannettava. Vaikka voit käyttää Facebook-pikseliä Getresponsen aloitussivuominaisuuden kanssa, et voi tehdä sitä GDPR-yhteensopivalla tavalla. Kirjautumisen yhteydessä ei ole kaksivaiheista todennusta. 500 webinaari-osallistujan raja. 

Getresponse arvostelu 2020 / Getresponse review 2020

Weelix.fi – Takaisin WebHelp etusivulle

Lue myös nämä

korjauspyyntö

Ilmoita meille, jos tuotteessasi on häiriöitä!

Lomakkeen alta löydät kartan etäisyyksistä.

Ilmoita meille, jos tuotteessasi on häiriöitä!